Hea klient, järgnev teave on informatiivne ning annab ülevaate isikuandmete töötlemise alustest ning protsessist meie organisatsioonis.
Isikuandmeteks on kõik andmed, mis võimaldavad isiku tuvastamist, olenemata sellest, millises vormis või kujul andmed kajastuvad: inimese nimi, aadress, kontaktandmed ja teave inimese vara või perekonnaseisu kohta. Eriliigiliste isikuandmete hulka loetakse teavet inimese tervisliku seisundi kohta.
Meie organisatsioon osutab tervishoiu- ja sotsiaalteenuseid, mille tõttu oleme kohustatud vastavalt Tervishoiu korraldamise seaduse ja Sotsiaalhoolekande seadusele töötlema eriliigilisi andmeid.
Isikuandmete töötlemisel lähtume Euroopa Parlamendi ja Nõukogu määrusest 2016/679, mida tuntakse ka GDPR või lihtsalt isikuandmete kaitse üldmääruse nime all.
Meie asutuses on eeskätt vara säilimist ohustavate olukordade ärahoidmiseks (sh kahju tekitaja väljaselgitamiseks), aga ka võimalikele ohuolukordadele reageerimiseks paigaldatud turvakaamerad.
Tegemist on asutuse hoone(te) välisseintele ja siseruumidesse paigaldatud kaameratega, mis edastavad pilti reaalajas, salvestavad selle ning võimaldavad seda hiljem töödelda ja taasesitada.
Kaameratega ei jälgita inimest vaid jälgitakse kindlat ala (nt ruumi või õueala) ja seal toimuvat. Kaamerate kasutamisel on nähtaval kohal teavitavad sildid. Kaamerate poolt salvestatud materjalidele on õigus ligi pääseda ainult asutuse majandusjuhil. Kolmandatele isikutele juurdepääsu tagatakse ainult juhul, kui selleks on seadusest tulenev alus (nt politseile). Kaamerate salvestisi säilib 14 kalendripäeva, pärast tähtaja möödumist salvestised kustuvad üle salvestamisega.
Kaamerate ja salvestistega seotud küsimused on oodatud telefonile +372 5562 0371 või e-posti aadressile kirus.melder@corrigo.ee.
Kõik asutuse poolt saadetud ning sissetulevad kirjad registreeritakse vastavas dokumendihaldussüsteemis. Eraisikutega peetav kirjavahetus on üldise juurdepääsupiiranguga. Kui on vajadus eraisiku andmeid sisaldavaid dokumendiga tutvuda, siis tuleb esitada teabenõue. Teabenõude saamisel vaadatakse üle, kas
Võimalikud juurdepääsupiirangute alused on toodud avaliku teabe seaduse §-s 35.
Vaatamata juurdepääsupiirangule, väljastame Teiega seotud dokumente asutustele või isikutele, kellel on seadusest tulenev õigus neid dokumente küsida (nt politsei, Tervisekassa, Terviseamet, Sotsiaalkindlustusamet jms).
Delikaatseid isikuandmeid sisaldavaid dokumente saadame adressaatidele vaid tähitud postiga ja/või krüpteeritult e-posti teel. Asutustele edastame dokumente võimalusel dokumendivahetuskeskuse kaudu.
Eraisikutega peetud kirjavahetust säilitame üldjuhul viis aastat ja seejärel dokumendid hävitatakse.
Teil on õigus tutvuda andmetega, mida oleme Teie kohta kogunud. Selleks tuleb Teil esitada meile allkirjastatud taotlus. Me võime keelduda Teie taotlussoovi täitmisest juhul, kui Teie soov võib
kahjustada teise isiku õigusi ja vabadusi;
takistada kuriteo tõkestamist või kurjategija tabamist;
raskendada tõe väljaselgitamist kriminaalmenetluses;
ohustada lapse põlvnemise saladuse kaitsmist.
Teil on õigus nõuda enda (sh eestkostetava isiku ja alaealise lapse) kohta ebaõigete isikuandmete parandamist. Kui ilmneb, et meil ei ole Teie isikuandmete kasutamiseks enam seaduslikku alust, võite nõuda nende andmete kasutamise lõpetamist või kustutamist. Täidame Teie esitatud nõude kui see on põhjendatud.
Andmete kustutamist on õigus nõuda juhul, kui need on kogutud ilma õigusliku aluseta, Andmete kustutamist ei või nõuda juhul, kui andmete töötlemine toimub seaduse alusel.
Isikuandmete töötlemisega seonduvate küsimustega võite pöörduda meie andmekaitsespetsialisti poole telefonil +372 522 9278 või e-posti aadressil tatjana.mihhailova@corrigo.ee.
Juhul kui Te leiate, et oleme isikuandmete töötlemisel rikkunud Teie õigusi, võite pöörduda kaebusega meie andmekaitsespetsialisti või Andmekaitse Inspektsiooni poole (Väike-Ameerika 19, Tallinn 10129, e-posti aadress info@aki.ee).
SA Jõhvi Haigla on omalt poolt kasutuse võtnud kõik meetmed selleks, et kaitsta Teie kohta käivat teavet, isikuandmeid ning järgida andmekaitset ja meie klientide privaatsust reguleerivaid õigusakte.
Antud selgitus ei puuduta juriidiliste isikute ja teiste asutuste andmete hoidmist. Samuti ei hõlma need isikuandmete töötlemist võõrastel võrgulehtedel, millele meie võrgulehel viidatakse (välislingid).
SA Jõhvi Haigla juhatuse liige kinnitas meie asutuses isikuandmete töötlemise põhimõtted 17. mail 2018 aastal.